Dzięki badaniom diagnostycznym okulista jest w stanie ocenić funkcjonowanie narządu wzroku, jakość widzenia oraz w razie konieczności skierować na leczenie. Zapewniamy naszym pacjentom szybką i trafną diagnozę przy wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu diagnostycznego. Doświadczenie, wiedza i czynna praktyka naszych lekarzy okulistów umożliwiaj pełną diagnostykę i leczenie chorób oczu u dorosłych i dzieci.

Okulista Warszawa Śródmieście

Nasi okuliści specjalizują się w diagnozowaniu oraz leczeniu chorób narządu wzroku i struktur otaczających, w szczególności wad wzroku, zespołu suchego oka, choroby plamki żółtej, zaćmy oraz jaskry. Okulista w Śródmieściu po wykonaniu podstawowego badania wzroku może zalecić niezbędne badania diagnostyczne. W przypadku wykrycia chorób oczu na wczesnym etapie, zwykle wystarczające będą mało inwazyjne sposoby leczenia, mające na celu zahamowanie dalszego rozwoju schorzenia.

Do badań wykonywanych przez okulistów należą między innymi ocena ostrości wzroku, badanie pola widzenia, badanie dna oka, badanie USG oka, pomiar ciśnienia w gałce ocznej oraz optyczna koherentna tomografia (OCT). Osoby dorosłe pomiędzy 18 a 61 rokiem życia powinny wykonywać badania kontrolne wzroku raz na dwa lata, natomiast osoby powyżej 61 roku raz na rok. Dzięki prewencji zdrowotnej i diagnostyce możliwe jest wykrycie nieprawidłowości i wdrożenia leczenia, co pozwoli uchronić pacjenta przed pogłębianiem się choroby. Nie należy bagatelizować niepokojących objawów w postaci nieostrego widzenia, łzawienia, pieczenia, światłowstrętu czy bólu oczu. Mogą one wskazywać na problemy z narządem wzroku. Nie tylko problemy z widzeniem są wskazaniem do wizyty u lekarza okulisty. Pacjenci zmagają się również z chorobami spojówek, gałki ocznej, powiek, narządu łzowego czy nerwu wzrokowego.

Okulista dla dzieci Warszawa Śródmieście

Okulista dziecięcy zajmuje się diagnostyką wad wzroku, zaburzeń widzenia oraz chorób oczu u dzieci i niemowląt. Pierwsza wizyta u okulisty może odbyć się u dzieci w pierwszych 3 miesiącach życia. Wówczas specjalista na podstawie badania fizykalnego jest w stanie ocenić strukturę dna oka oraz symetrię gałek ocznych. Badania kontrolne najlepiej wykonywać co 2 lata lub z większą częstotliwością, jeżeli któryś z rodziców dziecka ma nadwzroczność, różnowzroczność lub zeza. Nie należy zwlekać z wizytą, jeśli występują u dziecka niepokojące objawy. Badania okulistyczne u dzieci mają duże znaczenie dla jakości widzenia w życiu dorosłym. Specjalista już na wczesnym etapie może wykryć wszelkie nieprawidłowości narządu wzroku i wdrożyć odpowiednie leczenie. Oferujemy kompleksowe badania diagnostyczne i pomoc okulistyczną dostosowaną do wieku pacjenta i indywidualnych potrzeb. Okulista dla dzieci w Śródmieściu zajmuje się wykrywaniem wad wzroku, zaburzeń działania mięśni gałkoruchowych, ustawienia gałek ocznych, niedowidzenia oraz zeza jawnego i ukrytego. Niezdiagnozowane i nieskorygowane wady wzroku mogą być również przyczyną dysleksji i dysgrafii. Okulista dla dzieci w Warszawie Śródmieście zapewnia młodym pacjentom przyjazną atmosferę, aby nie narażać dzieci i rodziców na niepotrzebny stres.

Leczymy

Okuliści oraz okuliści dziecięcy skupieni wokół projektu Okulistyka akademicka specjalizują się w diagnozowaniu oraz leczeniu szerokiego spektrum chorób okulistycznych. Najczęstsze konsultacje dotyczą pogorszenia wzroku, czerwonego oka oraz bólu lub dyskomfortu okolicy gałki ocznej. Zobacz w czym jeszcze możemy Ci pomóc!

Wada wzroku

Krótkowzroczność, nadwzroczność, astygmatyzm a także starczowzroczność, to najczęstsze przyczyny wizyt okulistycznych. W większości przypadków do pełnej satysfakcji pacjenta wystarczy prawidłowo dobrana korekcja okularowa.

Zespół suchego Oka

Zespół suchego oka to częsta przyczyna okresowego pogorszenia widzenia oraz istotnego dyskomfortu pochodzącego z okolicy gałki ocznej. Personalizowane leczenie pozwala na szybkie uwolnienie się od problemów!

Choroby plamki Żółtej

Choroby plamki żółtej należą do najpoważniejszych chorób okulistycznych. Dotyczą one struktury, która odpowiedzialna jest za cały sukces ewolucyjny ludzkiego oka. Dzięki prawidłowo funkcjonującej plamce żółtej człowiek rozpoznaje barwy, kontrast oraz najmniejsze detale otaczającego nas świata. Uszkodzenie plamki żółtej prowadzi do utraty tych funkcji i znacznie ogranicza nasze doznania wzrokowe.

Zaćma

Zaćma to zmętnienie soczewki oka spowodowane starzeniem się organizmu. Zaćma utrudnia odbieranie bodźców z otaczającego nas świata. Jedynym skutecznym leczeniem zaćmy, które w pełni przywraca funkcję narządu wzroku, jest zabieg chirurgiczny.

Jaskra

Jaskra to choroba, która jest jedną z najczęstszych przyczyn nieodwracalnego uszkodzenia wzroku. Przez długi czas może przebiegać bezobjawowo, dlatego tak ważne są regularne badania okulistyczne. Szczególnie powinny o tym pamiętać osoby, których krewni są leczeni z powodu jaskry.